Chtěl bych tímto reagovat na jeden krátký, leč smutný a bohužel častý příběh z poslední doby. Pani Eva si mi po telefonu stěžovala na špatné rady prodavače v odborném obchodu. Jednalo se o doporučení kombinace různých druhů ryb při nákupu. Paní Eva je začátečník a spíše než pro sebe, zařizuje akvárium pro svého vnoučka. š lo o překvapení. Její vnuk k ní pravidelně jezdí na návštěvu a přespává tam. Chtěla mu udělat radost a než zase přijede, zařídit akvárium i s rybkami. Měla na to pět dní. Já měl radost, že postupovala podle mých rad a akvárium se jí podařilo zařídit v termínu.
Nádrž má přibližně 70 l a myslím, že se povedla. Alespoň podle popisu. I když jsem ji na to upozorňoval, nevydržela a nakoupila ryby dříve, než se poradila. Tedy ona se poradila, ale na špatné adrese a následky nebyly dobré. Jde o ten klasický případ, kdy člověk jedná v dobrém úmyslu. Zkrátka potřebovala mít jistotu, že ryby si do návštěvy vnoučka v akváriu zvyknou a nebudou se schovávat.(Alespoň tak si to představovala.) I v tom je trochu dobré myšlenky. Ale již v úvodním článku jsem varoval před spěchem! V tomto případě stačilo prostě zavolat o den dříve. š lo o to, že prodavač jí poradil při koupi teploměru, na který zpočátku zapomněla, že může již nakoupit ryby, má-li v akváriu vodu druhý den. To je sice pravda ale…
Proč tento příběh popisuji tak podrobně? Jde o to, že je někdy třeba zařídit akvárium ve zkrácené době. Jedná se např. o výstavy či prezentaci pro reklamní účely. Mnohokrát jsem zařizoval akvárium pro jednotlivé filmové záběry. No a k těm tzv. rychlovkám patří i tento příběh. Můžeme si říci, že je rozdíl zařizovat akvárium narychlo pro výstavu, nebo pro trvalý provoz.
Ale poučení z tohoto příběhu je velmi složité. Jak poznat, že prodavač v odborné prodejně je opravdu odborník? Začátečník nemá šanci! Lze předpokládat, že majitel prodejny zaměstná jako prodavače do takového obchodu akvaristu, nebo alespoň informovaného člověka. Je to bohužel omyl a tak nezbývá, než se před rozhodnutím založit akvárium poradit. Dnes to není zase takový problém. Internet Vám dává mnoho možností a čtete-li tento článek, zrovna jste u jedné z nich.
Pochopitelně, že zde ryby nekoupíte, ale mnoho si můžete přečíst a zároveň se poinformovat a využít bezplatné služby na stránkách fy.Dajana Pet. Je pochopitelné, že při nákupu ryb se potom budete lépe orientovat.
Musím ještě uvést, že akvárium jsem s paní Evou zařizoval po telefonu s určitým úmyslem a ten potom, nedobrým výběrem ryb, vzal za své.
Ještě abych uvedl ten otřesný případ rady „odborníka“. Zkrátka, paní Evě se mimo jiné líbily závojnatky a bohužel se jí také zalíbily parmičky z rodu Capoeta. Čili známí barbusi či parmičky čtyřpruhé. Prodavač jí tuto smrtící kombinaci vřele doporučil. Do rána nejen, že závojnatka měla odrané ploutve, ale akvárium vypadalo jako po výbuchu námořní miny! Moje rada zněla, „překvapení se odkládá“!
Toto všechno ale souvisí zase jen s trpělivostí! Záleží na mnoha maličkostech a jak jsem již mnohokrát napsal, je lépe se před každým krokem poradit! Dnes to již není problém.
Na konec bych ještě rád uvedl, že zdaleka ne v každé akvaristice jsou nevědomí prodavači. Existují prodejny s opravdovými odborníky a doufám, že jich nebude ubývat!
0 komentářů